tisdag 20 april 2010

Jobbig helg...

...förflöt, kom och gick. Jag fyllde år på fredagen och fikade med min syster och en väninna. De blev en trevlig kväll, men på lördagen skulle vi upp tidigt, min syster och jag och försöka titta igenom mammas lådor nere i källaren och dela upp hennes saker mellan oss. Traumatiskt...jobbigt...men märkligt distanserat till själva sakerna. Vi hann med hälften. Hetsigt humör kom och gick, energislukande mardröm i princip. Vi gör om det om drygt en månad. Det känns viktigt att få det avslutat. Nästa helg ska jag gå igenom samma lådor igen och besluta vad som ska slängas på soptippen, respektive skänkas bort. Jag ser inte fram emot det, men det ska ju göras. Mamma bryr sig ju inte längre, hon behöver ju inte sakerna där hon är. Med varje slängt föremål försvinner en del av henne ur mitt liv. Jag ser däremot fram emot en annan väninnas besök på torsdag. Jag finner tröst i hennes närvaro. Trots att hon inte känner till något om min situation annat än att mamma gått bort, så tankar jag energi från hennes närvaro och sällskap. Hon har en helande kraft och en förmåga att känna empati tror jag. Hon är en av änglarna omkring mig.

Inga kommentarer: